Facebook og YouTube - DigitalTrafik
16198
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16198,page-child,parent-pageid-16182,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
 

Facebook og YouTube

Facebook & YouTube

Ligesom med udarbejdelse af nyhedsbreve, er arbejdet med at opdatere Facebook lige stort, om din virksomhed har 100 følgere eller 100.000 følgere. Hos digitaltrafik.dk er vi vant til at arbejde med at øge antallet af følgere og samtidigt lægge relevant indhold op på Facebook ud fra den algoritme som Facebook bruger, når de skal bestemme, hvem og hvor mange, der skal se dit indhold.

 

Facebook er verdens største sociale netværk, og det er det det sociale netværk, hvor folk bruger mest tid pr. dag. Facebook er således en enestående mulighed for at komme i kontakt med nuværende og potentielle brugere af dine produkter – både for BtC, BtB og BtG virksomheder. Med den rette strategi kan du opbygge en gratis salgskanal – du kan betragte det som din egen avis, hvor du selv bestemmer indholdet og som er gratis at distribuere!

 

Hos digitaltrafik.dk vil vi som oftest starte med at sætte en målsætning om hvor mange følgere der skal være, før vi begynder at udarbejde content til virksomhedens Facebook side. Der er rigtig mange muligheder for at opbygge en stor portefølje af følgere og vi benytter de muligheder, der passer til virksomhedens image. Mulighederne kan f.eks. være

 

  • Konkurrencer
  • Gæt prisen på et produkt og vind produktet
  • Tag en ven, du synes skal have et produkt
  • Like virksomhedens Facebook side og modtag en lille gave (f.eks. en gratis e-bog)
  • Udarbejde en sjov video og opfordre til at dele
  • Live sending fra virksomheden – noget sjovt, noget spændende, noget nyt. Opfordre til at dele

 

Der er masser af muligheder for at opbygge en stor portefølje af følgere på din Facebook side, men som før nævnt skal det passe med virksomhedens image og derfor arbejder digitaltrafik.dk ud fra en på forhånd fastlagt strategi med faste målsætninger.

 

 

Når vi har nået det antal følgere, som vi på forhånd har fastlagt, begynder vi at arbejde med Facebook som salgskanal. Ligesom Google har Facebook en algoritme, der bestemmer hvem og hvor mange, der ser virksomhedens opslag. I skrivende stund er det optimalt at lægge 2 opslag op om ugen samt en video. Det giver flest visninger til virksomhedens følgere. Og kan vi få lov til at sende live fra virksomheden af og til giver det ekstra mange visninger. Det kan f.eks. være, at vi viser hvordan et produkt bliver til eller en rundvisning i virksomheden. Her er der også mange muligheder og det skal tilpasses virksomhedens image. Dette vil indgå som en del af strategien og digitaltrafik.dk sørger for, at få strategien eksekveret.

Typisk vil vi oprette en YouTube kanal for virksomheden. YouTube kanalen er ikke et salgsredskab, men vi bruger den til, at lægge videoer op, som vi så kan afspille på Facebook og som virksomheden i øvrigt kan bruge på deres hjemmeside og andre medier, hvor det er relevant. Hvis virksomheden ikke selv producerer videoer om deres produkter, kan digitaltrafik.dk også være behjælpelige med dette. Typisk vil det være en af vores medarbejdere, der viser og fortæller om et produkt: Egenskaber, fordele, hvordan det bruges, USPer etc. Selve formatet/universet fastlægges i samarbejde med virksomheden. Vores kontaktdirektør har 30 års erfaring med produktion af videoer, så I er i sikre hænder, hvis I vælger digitaltrafik.dk til at opbygge og administrere jeres Facebook kanal.

Vil du vide mere om Facebook og YouTube som salgskanal?

Ring til Kontaktdirektør Ivan Udsen på telefon 60 63 24 21 eller email iu@digitaltrafik.dk og aftal et uforpligtende møde. Lad jer inspirere af vores store erfaring og derefter kan I beslutte om digitaltrafik.dk skal være jeres fremtidige samarbejdspartner til strategi og eksekvering.