Gamification - DigitalTrafik
16192
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16192,page-child,parent-pageid-16182,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
 

Gamification

Gamification

Gamification bruges til at belønne en bestemt brugeradfærd. Det kan f.eks. være bronze, sølv, guld og plantin pokaler. Som opnås ved at brugeren udviser en bestemt adfærd. Måske køber noget i din butik hver måned, spiller et spil dagligt, hvor du samtidigt kan reklamere for dine produkter eller noget helt andet.

 

Gamification bruges ofte inde for spilindustrien. Hvis du spiller et spil dagligt, optjener du point, så du kommer højere og højere op i hierarkiet. Et godt eksempel er sprogprogrammer – f.eks. Dualingo. Her optjener man point, når man gennemfører en lektion. Men der er nogle lektioner, som du ikke kan tage med mindre du betaler for programmet. Så det er en kombination af at fastholde brugerne og samtidigt opfordre dem til at betale for nogle ekstra features. Nogle hjemmesider egner sig specielt godt til gamification, men det er en strategi, der skal tænkes igennem – da det også kan skræmme brugerne væk. Hos digitaltrafik.dk rådgiver vi virksomheder om hvorvidt de bør anvende gamification og i givet fald hvordan.

Få en gratis foranalyse!

Kontakt os på tlf. 60 63 24 21 eller send en e-mail til kontaktdirektør Ivan Udsen på iu@digitaltrafik.dk.

Så får du en gratis for-analyse og et kvalificeret oplæg på jeres fremtidige Google Ads kampagne.