Google Shopping - DigitalTrafik
16090
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16090,page-child,parent-pageid-16079,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
 

Google Shopping

Sælg mere med Google Shopping

Sælg mere med Google Shopping

Google Shopping er betalte annoncer på Google, der vises øverst i søgeresultaterne eller til højre for søgeresultaterne. Google Shopping vises med billede og pris på en bestemt vare. Denne type annonce på Google giver ekstra opmærksomhed og direkte salg til dem, der leder efter en bestemt vare.

 

Google Shopping annoncer er meget effektive for de forhandlere, der har lave priser på direkte sammenlignelige varer og samtidigt giver Google Shopping annoncerne stor troværdighed til de butikker, der vælger at anvende denne annonceringsform.

 

Hos digitaltrafik.dk er vi eksperter i opsætning og monitorering af Google Shopping kampagner. Vi sikrer, at du tjener penge på dine kampagner – og samtidigt opnår stor troværdighed på alle parametre. En troværdighed, der ofte har en afsmittende positiv effekt på CTR (Click-Through-Rate) på almindelig Google Ads annoncering og på konverteringsraten i din webshop.

 

Hvad er Google Shopping?

Google Shopping er Googles egen markedsplads. Her kan alle annoncere for deres produkter med billeder og pris.

 

 

Som det ses, indeholder en Google Shopping annonce, et billede, en modelbetegnelse, en pris og butiksnavn. Der er altså ikke mulighed for at skille sig ud med USPere som f.eks. ”Danmarks bedste service”, ”Modtag din nye cykel i morgen” eller ”Største udvalg af Kildemoes”.

 

Til gengæld er der mulighed for at målrette annonceringen til netop de brugere, der vitterligt er i markedet for et bestemt produkt og derfor er konverteringsraten på Google Shopping ofte markant højere end på Google Ads.

 

Hvordan fungerer Google Shopping?

Google Shopping fungerer i princippet ligesom Google Ads. Men det er to uafhængige annonceringsformer, og der skal således opsættes en decideret Google Shopping kampagne. Når en bruger klikker på en Google Shopping annonce, ledes han direkte ind på produktet på en given hjemmeside. Brugeren kan med det samme se prisen på en vare hos forskellige forhandlere – og derfor er prisen en vigtig parameter, når vi taler om Google Shopping. Langt vigtigere end annoncering via Google Ads.

 

Prisen for hvert klik beregnes ved en auktion, ligesom med Google Ads. Den forhandler, der byder den højeste pris for et klik, vil blive vist først. Men til forskel fra Google Ads, afregner Google ud fra, hvad konkurrenterne har budt. Du betaler derfor det mindste beløb, som det kræver, at overhale dine konkurrenter. Hvis du har budt 15,00 kr. for et klik og din nærmeste konkurrent har budt 9,00 kr. for samme klik, vil du blive vist først i Google Shopping, og du vil komme til at betale kr. 9,01 pr. klik.

 

Som annoncør skal man være opmærksom på, at klikprisen på Google Shopping er højere end ved Google Ads. Derfor er overvågning og optimering et must for annoncører på Google Shopping. Kampagnen skal optimeres, så vi er sikre på, at du tjener penge på alle dine annoncer.

 

Kan det betale sig, at anvende Google Shopping?

Som før nævnt, er prisen en vigtig parameter, når vi taler Google Shopping. Brugerne vil oftest klikke på de annoncer, hvor prisen er lavest. Google Shopping er således relevant for butikker, der har været i stand til at forhandle lave indkøbspriser/kostpriser, da udsalgsprisen er direkte sammenlignelig for forbrugerne – allerede på forsiden af Google. Det betyder, at forbrugeren er meget tættere på at købe et specifikt produkt, når han kommer ind på produktsiden – for han har allerede sammenlignet priser på forsiden af Google.

 

En effektiv Google Shopping kampagne kan booste dit salg med mange hundrede procent, da det er en ekstrem produktspecifik annonceringsform, og den tiltrækker potentielle købere af et specifikt produkt. En effektiv Google Shopping kampagne er relativt indviklet at sætte op, da det kræver teknisk indsigt i opsætning af feed til Google Shopping. Et feed, er egentlig en API, hvor du automatisk eksporterer de produktdata og billeder til Google, i en form, som Google Shopping kan læse og omsætte til annoncer. Men når en Google shopping kampagne først kører, er der mindre optimering end ved Google Ads. Derfor er den initiale investering relativt høj, men på den lange bane, er Google Shopping ofte en fornuftig investering, til at understøtte virksomhedens øvrige digitale markedsføring og til at booste salget.

 

Hvem henvender Google Shopping sig til?

Google shopping henvender sig til virksomheder, der ønsker at komme af med hele eller dele af deres varelager. I stil med et lagersalg! Men Google shopping kan bruges i mange henseender:

 

  • Nye kundesegmenter
  • Kampagnestyrring for detailhandel
  • Boost af trafik til siden
  • Højt salg af specifikke produkter

 

Hvorfor vælge digitaltrafik.dk til Google Shopping?

Hos digital trafik har vi eksperter, der udelukkende beskæftiger sig med Google Shopping. Vores eksperter kender de små genveje til at eksekvere, den mest effektive Google Shopping kampagne for din virksomhed. Vi råder over specialister, der kan rådgive om strategi, opsætning, optimering og rapportering. Hvis du vil have sikkerhed for succes med Google Shopping, så lad os være med til at vinde fremtidige markedsandele for jer.

 

 

Få en gratis foranalyse!

Kontakt os på tlf. 60 63 24 21 eller send en e-mail til kontaktdirektør Ivan Udsen på iu@digitaltrafik.dk.

Så får du en gratis foranalyse og et kvalificeret oplæg på jeres fremtidige Google shopping kampagne.