YouTube annoncering - DigitalTrafik
16107
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16107,page-child,parent-pageid-16079,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
 

YouTube annoncering

Videoannoncering der virker!

YouTube – videoannoncering der virker!

YouTube er ejet af Google og er verdens næststørste søgemaskine. Der uploades millioner af videoer. Brugerne søger på netop den eller de videoer, som de gerne vil se. Det kan være alt lige fra ”gør-det-selv”-videoer til videoer af dyr, sjove klip eller en trailer for en ny film.

 

Videoer, gør med deres udtryk i form af billeder og lyd, langt større indtryk på din målgruppe end stilbilleder. Og ofte bruger de større annoncører TV mediet til at eksponere deres videoer. Men med din egen YouTube kanal har du nu mulighed for, at vise dine videoer både i korte og lange versioner – uden det koster ekstra.

 

Hvordan fungerer annoncering på YouTube

YouTube er en del af Google Ads og vi booker således antal visninger, målgrupper og budpriser igennem Google Ads kontoen samtidig med at vi sørger for almindelig søge – og displayannoncering. Annoncering på YouTube indgår således som en naturlig del af det samlede marketingmix.

 

Hvad koster det at annoncere på YouTube

Oftest anbefaler vi at benytte Trueview In-Display annoncer. Det vil annoncering, der bliver vist ud fra hvad brugeren aktivt søger på. Så hvis brugeren søger på ”cykler” vil det være relevant at vise en annonce for Kildemoes cykler.

 

Hos YouTube betaler man kun for annoncer, der er vist i et vist antal sekunder. Hvis brugeren vælger at klikke på ”Spring annoncen over”, betaler du derfor ikke for annoncen. Det betyder også, at det er vigtigt, at få vist dit logo indenfor de første 5 sekunder, da du dermed får en masse gratis branding uden at skulle betale for det.

 

Man betaler først for annonceringen, når en bruger vitterligt klikker på annoncen og dermed aktivt tilvælger, at have interesse for dit produkt. Det giver nogle åbenlyse fordele for dig som annoncør og det der er vigtigt, er at få defineret de søgeord, som er relevante for netop din videomarkedsføring og dine produkter. Det har vi specialister til hos digitaltrafik.dk og du er derfor i sikre hænder, hvor vi hele tiden følger med i de muligheder, der er forbundet med annoncering på YouTube.

Få en gratis foranalyse!

Kontakt os på tlf. 60 63 24 21 eller send en e-mail til kontaktdirektør Ivan Udsen på iu@digitaltrafik.dk.

Så får du en gratis foranalyse og et kvalificeret oplæg på jeres fremtidige YouTube kampagne.