Teknisk SEO - DigitalTrafik
16361
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16361,page-child,parent-pageid-16117,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
 

Teknisk SEO

Den tekniske del af SEO arbejdet er hele fundamentet for det arbejde vi skal lave on-page og vores link building kampagner. Det er her hvor vi kigger på hvordan dit website performer, hvordan det agerer og hvilke muligheder vi har for at tilføje de indholdselementer, vi gerne vil på siden.
De ting vi kigger på er blandt andet:
  1. Indholdselementer – Er det muligt at tilføje alt-tag’s til billeder? Er det muligt at tilføje overskrifter, schema.org markup osv.
  2. Domæne opbygningen – Er der brugt sub-domæner? Er der brugt forskellige CMS’er? Bruges der HTTPS?
  3. Sprog versionering – Er der mulighed for flere sprog? Er der sproget markeret i HTML’en?
  4. Redirects – Bliver der brugt mange hensigtsmæssige redirects? Er der redirect-chains?
  5. Broken links – Er der mange interne broken links? Linkes der til mange eksterne sider, der ikke eksisterer mere?
  6. Duplikeret indhold – En af de helt store syndere er oftest teknisk duplikeret indhold. Skaber dit CMS flere forskellige URL’er for det samme content? Hvis ja, så skal det rettes.
  7. Hastighed – Hvor hurtigt er jeres website, og hvad kan der gøres ved det? Her er det vigtigt at påpege, at vi ikke selv går ind og retter noget ved jeres CMS system, det skal i have jeres egne programmører, eller bureau til at hjælpe med.
  8. Robots.txt og sitemaps – Er jeres robots.txt sat ordentlig op? Genererer i et ordentligt sitemap, og er det submitted til Google Search Console?
  9. Ucrawlbart indhold – Er der sider, eller elementer på sitet som Google ikke kan crawle, eller skal der være flere sider med fx. tyndt indhold, som bør sættes til no-index?
  10. Indeksering – Hvordan ser de sider ud som Google har i deres index? Ser resultatet ud, som det er forventet?
  11. Mobilvenlighed – Et godt site idag skal være optimeret til mobiltelefoner, hvis ikke det er det, så går i glip af meget trafik.
  12. Disse ting danner grundlag for vores SEO arbejde. Hvis der er store udfordringer her, så skal de rettes før, vi går i gang med at kigge på indholdsdelen, og/eller linkbuilding. Hvis de teknikske SEO ting ikke er på plads, så bliver det svært at få noget effekt af de andre tiltag som der laves.

 

 

Den tekniske SEO disciplin er en af de sværeste, men også den vigtigste. Her i huset har vi mange års erfaring i at analysere websites, og vores SEO eksperter har alle en teknisk baggrund.

Kontakt os allerede i dag, og hør om hvilke muligheder der er for at få en gratis gennemgang af jeres website.

Gør i morgen bedre end i dag!

Ring til Kontaktdirektør Ivan Udsen på telefon 60 63 24 21 eller email iu@digitaltrafik.dk og aftal et uforpligtende møde. Så har I mulighed for at afstemme forventninger til et samarbejde og vi udarbejder en gratis foranalyse til virksomheden, som viser hvor virksomheden står i dag, i den digitale verden.